Szanowni Państwo jeżeli chcecie dokonać wpisu lub zmian w CEIDG. Wszelkich czynności w CEIDG dokonuje się za pośrednictwem wniosku CEIDG-1 (dotyczy to zarówno wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia jak i wykreślenia działalności). Aktualny wzór wniosku CEIDG-1 (identyczny dla całej Polski) publikowany jest na stronach CEIDG.
Wniosek CEIDG możesz złożyć w kilku prostych krokach:
Za pomocą własnego podpisu kwalifikowanego lub Profilu Zaufanego:
załóż Profil Zaufany jeśli jeszcze go nie posiadasz; (nowe okno – zakładanie Profilu Zaufanego)
załóż konto w CEIDG; (nowe okno – zakładanie profilu w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej)
aktywuj je (maila aktywacyjnego znajdziesz w swojej skrzynce pocztowej);
zaloguj się; (nowe okno – logowanie się do CEIDG)
przygotuj wniosek;
podpisz i wyślij wniosek.
Jeśli nie posiadasz podpisu kwalifikowanego lub Profilu Zaufanego:
zapisz kod, czyli numer twojego wniosku, który pojawi się na stronie CEIDG;
kod podaj w urzędzie w przeciągu 7 dni. Pracownik odnajdzie twój wniosek w CEIDG, wydrukuje, da ci do podpisania i potwierdzi złożenie wniosku
w systemie.
lub:
wypełnij formularz, który dostaniesz w urzędzie i podpisz własnoręcznie;
pobierz wniosek CEIDG-1 ze strony CEIDG, wypełnij, wydrukuj, zanieś do urzędu i podpisz własnoręcznie przy pracowniku.
Przydatne linki:
Ważne informacje!:
Podstawowy wniosek CEIDG-1 ma 4 strony. Jeżeli wszystkie informacje o naszej firmie zmieściły się w ramach wniosku, nie ma potrzeby składania pustych załączników, składa się je jedynie gdy w ramach wniosku CEIDG-1 zabrakło miejsca na wszystkie informacje i zaistniała konieczność zgłoszenia:
UWAGA! Wszelkie czynności związane z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – prowadzonej przez Ministra Gospodarki są BEZPŁATNE.
Jako wpis do CEIDG rozumie się także zgłoszenie zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej.