NAZWA USŁUGI: WNIOSKI W SPRAWACH ULG PODATKU ROLNEGO, PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI I PODATKU LEŚNEGO OSÓB FIZYCZNYCH (ODROCZENIE, UMORZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY)
OPIS SPRAWY – ZADANIA:   Na wniosek złożony pisemnie przez wnioskodawcę wraz z obowiązującymi załącznikami zostaje wystawiona decyzja
KOGO DOTYCZY:   Wnioskodawca
WYMAGANE DOKUMENTY:   

  1. Pisemny wniosek (w zależności od rodzaju ulgi) – o umorzenie zaległości podatkowej, – o odroczenie terminu płatności, – o rozłożenie na raty,
  2. Zaświadczenie o dochodach obojga małżonków oraz wszystkich osób zameldowanych w domu
  3. Odcinki emerytur, rent (kopie)
  4. Zaświadczenia o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego oraz wszystkich osób zameldowanych w domu
  5. Potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (karty informacyjne lub wypisy ze szpitala, zaświadczenie lekarskie, kopie rachunków za leki, itp.)
  6. Potwierdzenie rachunków ponoszonych w gospodarstwie domowym, np. energia elektryczna, gaz, telefon, wywóz nieczystości stałych, woda, kanalizacja, itp.)
  7. Potwierdzenie rachunków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów wpłaty, itp.)
  8. Potwierdzenie spłaty kredytów, pożyczek – rodzaj, wysokość raty (kserokopia umowy lub potwierdzenie wpłaty za ostatni miesiąc)
  9. W przypadku otrzymywania świadczeń z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Pomocy Rodzinie – kserokopie decyzji o przyznaniu pomocy
  10. Inne dokumenty na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
FORMULARZE, WNIOSKI DO POBRANIA : 

Wnioski do pobrania w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych, pokój nr 26, II piętro

OPŁATY:   Nie pobiera się
 JEDNOSTKA – OSOBA ODPOWIEDZIALNA:

Kierownik Referatu Podatków i Opłat Lokalnych – lic. Bernadetta Twardowska,
II piętro, pokój nr 26,

tel. 14 631-90-21

 MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Referat Podatków i Opłat Lokalnych, II piętro, pokój nr 26,

tel. 14 631-90-21

Godziny otwarcia Urzędu:
Poniedziałek – czwartek: 7:30 – 15:30,
Piątek: 8:00 – 16:00

Pocztą:
Urząd Gminy Wierzchosławice, 33-122 Wierzchosławice 550

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:   Do 30 dni od momentu złożenia udokumentowanego wniosku
PODSTAWA PRAWNA: 
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 poz. 749 z późn. zm.)
  • Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 (tekst jednolity Dz. U. z 2012 poz. 1282)
TRYB ODWOŁAWCZY:  Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnowie ul. Bema 17 za pośrednictwem organu, który wydał w terminie 14 dni od daty jej otrzymania
UWAGI I DODATKOWE INFORMACJE:   W razie braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca wezwany zostanie do ich uzupełnienia w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych prowadzącym sprawę. Jeżeli podanie nie zostanie załatwione we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu wyznaczając nowy (zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa)